+38 044 204 81 13

VII Етап КАЙДЗЕН-марафону – робимо правильно із першого разу

А чи знаєте ви, що TQM (Total Quality Management) або Загальне управління якістю – це система управління, заснована на виробництві якісної продукції і послуг з точки зору замовника, а не виробника? Коли ми робимо продукцію / надаємо послуги нижчої якості, ніж очікує замовник, то це призводить до незадоволення клієнта. Коли ж ми виробляємо продукцію / надаємо послуги більш високої якості, ніж необхідно замовнику, то це вже наша втрата, тому що клієнт не готовий відшкодовувати витрати на зверх якість...

 

Ось саме темі якості і стандартизації був присвячений VII Етап КАЙДЗЕН-марафону з темою «Загальне управління якістю (TQM). Стандартизація», який марафонці пробігли в Києві 17 серпня. До речі, на цей етап зібралася найбільша кількість учасників за весь час проведення марафону.

 

 

TQM бере витоки в Японії. Її основоположником вважається Вільям Едвардс Демінг. Він ввів в Японії гуртки якості, які добре працювали в Японії, але в інших країнах не дуже. В середині 1970-х рр. в Японії почали впроваджувати філософію «правильно з першого разу». До початку 1980-х рр. підхід TQM завоював весь діловий світ Америки. Ця тенденція підкріплювалася прийняттям акредитації систем якості, що широко поширювалося. Міжнародні стандарти ISO 9000 стали глобальним еталоном якості. Тренер Антоніна Соколова розповіла, як одного разу під час навчання на підприємстві в Таджикистані директор з виробництва сказав: «Сертифікат СМЯ – це квиток в гарне життя. А КАЙДЗЕН – це можливість заробити на цей квиток». На підтвердження цього хочемо сказати, що в багатьох компаніях, які працюють за стандартами ISO і одночасно застосовують інструменти КАЙДЗЕН, відзначають дуже хорошу синергію цих двох методик. Ще рік тому Голова правління і директор з виробництва ПрАТ «Елопак-Фастів» Костянтин Гаврилюк сказав: «Ми тепер проходимо сертифікацію з першого разу, що дуже сильно дивує аудиторів».

 

 

Основний принцип TQM – БЕЗ БРАКУ: приймаємо – робимо – передаємо. Коли ми правильно будуємо процес, дивимося, щоб входили правильні матеріали, робота проводиться за правильними параметрами, то тоді вже немає необхідності контролювати якість на виході. З інструментами, які допомагають вбудовувати якість в процеси, ми розбиралися на попередніх етапах.

 

Другою важливою темою дня була Стандартизація. Стандартизовані операції допомагають домогтися високого рівня якості на кожному етапі виробництва, робітники навчаються відповідно до визначених стандартів якості, а відтворюваність і елементи візуального управління забезпечують стабільність якості. Також стандарти допомагають скорочувати витрати на виробництво – підвищують продуктивність праці, скорочують тривалість циклу, підвищують пропускну здатність процесів, полегшують виконання робіт. Ще одним важливим моментом є те, що стандартизовані операції є інструментом для запуску процесу безперервного вдосконалення.

 

 

За традицією навчання супроводжувалося практичними завданнями, щоб відразу ж на практиці відпрацювати всі теоретичні знання. Марафонці відпрацьовували методологію стандартизації на прикладі виготовлення паперових стаканчиків. Робота правда, не дуже цікава, але що поробиш – того вимагає якість.
У нас до закінчення довгого забігу залишилося всього 3 Етапи, так що Фініш вже з'являється на горизонті. Приєднуйтесь!

 

Наші партнери
Наші клієнти