+38 044 204 81 13

Кайдзен Інститут уже в Україні

45+ секторів, 6 континентів, 45+ офісів, 60+ країн, 30+ мов, 400+ консультантів. Про що  це? А це все про першоджерело і головного провайдера консультаційних послуг з впровадження системи Кайдзен у всьому світі – Кайдзен Інститут. І з цього року в Україні вже є представництво цього світового бренда під назвою Кайдзен Інститут Україна. 


Незважаючи на те, що Кайдзен Інститут Україна тільки відкрився, у нього вже є багата  передісторія, про яку розкажемо детальніше…

 

Усе почалось майже 20 років назад у далекому 1998 році, коли на території Національного університету України «Києво-Могилянська Академія» розпочав свою діяльність Японський центр в Україні. Центр поставив перед собою задачу зробити внесок в подальший розвиток української економіки шляхом розвитку людських ресурсів у період становлення ринкової економіки України, а також шляхом покращення  контактів  між Японією та Україною в сфері зовнішньої торгівлі та бізнесу. 22 травня 2006 року Українсько-Японський Центр (УЯЦ) продовжив свою роботу на базі Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут», як проект Японського агентства міжнародної співпраці (JICA). Перед закінченням проекту в 2011 році, влітку 2010-го на зборах керівництва Українсько-Японського Центру спільно з КПІ, JTI Україна та представниками українського бізнесу було прийняте рішення про створення КАЙДЗЕН Клубу в Україні. Мета була одна – продовжити діяльність бізнес-програми проекту JICA, так як інтерес до японського стилю менеджменту збільшувався з кожним роком.

 

І ось, 13 грудня 2010 року в Києві відбулося офіційне відкриття КАЙДЗЕН Клубу в Україні за підтримки JICA, Посольства Японії в Україні та Міністерства фінансів України. Під час церемонії відкриття КАЙДЗЕН Клубу в Україні відбувся майстер-клас Масаакі ІМАІ – всесвітньо відомого гуру філософії КАЙДЗЕН і засновника Кайдзен Інституту. 

 

 

Ще на відкритті Масаакі ІМАІ зазначив, що наша країна має великий потенціал на становлення Кайдзен Інституту в Україні. І через шість років його слова перетворились на реальність – в березні 2017 року в Україні з’явився Кайдзен Інститут. А 5 жовтня 2017 року в Києві на території Гольф Центру за участю майже 200 гостей відбулась офіційна церемонія відкриття Кайдзен Інституту Україна. Церемонія проходила за підтримки Посольства двох великих держав – Японії та Швейцарії, для котрих якість - понад усе (а Кайдзен напряму пов’язаний з покращенням якості – продукції, послуг, освіти і життя в цілому). «Ми довіряємо своє життя японцям, а точність і пунктуальність - швейцарцям», – відмітила Дар’я Манжарова – модератор заходу і давній друг КАЙДЗЕН Клубу, говорячи про те, що більшість з нас сьогодні приїхали на японських автомобілях, а на руці у багатьох - швейцарські годинники. 

 

Церемонія відкриття почалася з вступного слова Генерального директора Кайдзен Інституту Україна Івана Сарвара. «Ми пройшли довгий шлях для того, щоб в Україні з’явився Кайдзен Інститут. І цей день настав лише завдяки всім вам, – звернувся до присутніх гостей пан Сарвар. – Ви вірили в ідею постійного удосконалення і своєю завзятістю довели, що Кайдзен можна застосовувати в українських компаніях і що результати не змусять на себе чекати. Усі пам’ятають кризу 2014 року. Але, на щастя, знайшлися ті деякі на той момент компанії, які побачили в Кайдзен саме те, що зможе допомогти їм працювати та розвиватися далі. І так, поступово крок за кроком, що і є основою в Кайдзен, ми разом почали розвивати ідею Кайдзен в Україні. Завдяки нелегкій та багаторічній праці моїх колег, подивіться, скільки нас зараз! Відкриття Кайдзен Інституту Україна показує, що наших однодумців стає все більше і більше, і  вони є вже практично у всіх сферах економіки. А тепер багаторічний досвід Кайдзен Інституту в розвитку компаній відкриває нові можливості для українських компаній». 

 

Посол Японії Сумі ШИГЕКІ зазначив, що відкриття Кайдзен Інституту в Україні – це дуже великий крок для України, так як присутність глобальної компанії в нашій країні говорить про те, що українці готові постійно удосконалюватися і розвивати свої компанії, незважаючи ні на що. Також він нагадав: Філософія Кайдзен народилася в 60-хх роках минулого століття в Японії. А в 70-80 рр. економіка Японії показувала феноменальний приклад росту. Багатьох людей цікавило питання: в чому секрет такого великого росту та розвитку японських компаній?!

 

 

Пан Массакі Імаі глибоко вивчив філософію японських компаній і перетворив її в  теоретичні знання, які в подальшому виклав  у своїх книгах.


У період  2006 - 2011рр. уряд Японії (проект JICA) запрошував багатьох представників українського бізнесу в Японію, для того, щоб познайомитися з філософією Кайдзен.  І дуже радує той факт, що після закінчення програми JICA, випускники цієї програми, повернувшись додому, вирішили заснувати Кайдзен в Україні, для того, щоб розповсюджувати цю філософію і в Україні.

Кайдзен – це не лише практичне застосування інструментів на самому виробництві, а це,  в першу чергу, зміна філософії та культури, які закладають хороше підґрунтя для подальшого розвитку  компанії. Мені дуже приємно бачити те, як ті зерна, які зароджені в результаті програми JICA, зросли через КАЙДЗЕН Клуб в Україні і тепер ми можемо вітати Кайдзен Інститут Україна (КІУ), який буде далі розвивати філософію Кайдзен. Зі своєї сторони посол Японії в Україні пообіцяв і надалі підтримувати розвиток Кайдзен Інституту і філософії Кайдзен  в цілому.

 

Далі вітальне слово мав Заступник Голови дипломатичної місії Швейцарії в Україні та Молдові Христоф Шпеті. «Україна зараз знаходиться в процесі трансформації і всі тут присутні – це агенти змін, – відзначив пан Шпеті. Розповсюдження філософії Кайдзен серед бізнес-спільноти України, на мій погляд і без перебільшення, дуже важливо для економічних перетворень в Україні. Кайдзен Інститут працює з багатьма відомими у світі швейцарськими компаніями, які, як ви знаєте, також працюють і в Україні – JTI, Weidmann, ABB, SYNGENTA, Roche, Daetwyler та ін. Ще хочу додати, що однією з пріоритетних напрямків стратегії співпраці уряду Швейцарії з Україною є сприяння в створенні стійкого економічного розвитку, зокрема, шляхом підтримки малого та середнього бізнесу для підвищення їх ролі в українській економіці. І Кайдзен Інститут являється вектором змін у напрямку України по відношенню до однієї з провідних економік Європи. Ви усі вносите свій внесок в досягненні цієї мети. І я пишаюсь, що Швейцарія є частиною Кайдзен-спільноти в Україні також».

 

 

Хто знає компанію JTI Україна? З присутніх більшість не лише знають, але й багато ідей з впровадження Кайдзен перейняли саме у цієї компанії, так як вона являється флагманом руху Кайдзен в Україні. Генеральний директор JTI Україна Віктор Векліч відзначив, що вони раді бачити те, яке широке розповсюдження набрала філософія Кайдзен в Україні і що їх компанія продовжує сприяти цьому і надалі. Як сказав пан Векліч,  вже майже 600 представників побували у них на фабриці в Кременчуці, і коли в 2013 році вони приймали у себе першу групу Кайдзен-туру, навіть і уявити не могли, що кожного року все більше людей буде відвідувати фабрику з метою дізнатися про їх досвід впровадження Кайдзен. Це в свою чергу дуже стимулює співробітників компанії постійно удосконалюватися, адже JTI, як японська компанія, вже сама собою ототожнюється з Кайдзен і ніяк інакше. Прихід в Україну Кайдзен Інституту розкриває для українського бізнесу ще більше можливостей для реалізації принципів Кайдзен, а JTI Україна без сумнівів буде цьому сприяти і надалі. 

 

Також на церемонії відкриття були присутніми гості з глобального офісу Кайдзен Інституту. Директор з маркетингу та брендингу Ульрик Вольферс ознайомив гостей з діяльністю Кайдзен Інституту в світі та розповів, що вони дуже раді тому, що в Україні вже є представництво глобальної компанії. Він зазначив, що Україна – це країна з дуже великим економічним потенціалом. І задача Кайдзен Інституту полягає в тому, щоб, передаючи свій багатолітній успішний досвід, дати можливість компаніям стати більш конкурентоспроможними не лише в Україні, але і на міжнародному ринку. 

 

 

Так яку ж роль відіграє Кайдзен в трансформації компанії? Про це розповів  директор Кайдзен Інституту Фінляндія Кіммо Ярвінен. «Дуже важливим і основоположним в роботі компанії з системи Кайдзен являється потік, – говорить пан Ярвінен.Кожна робота займає у нас певний час. Протягом цього часу у нас є час, який додає і який не додає цінність з точки зору клієнта. Усуваючи роботу, яка не створює цінність, або іншими словами – втрати або муда, мура, мурі (по- японському), ми можемо прискорити наші процеси, при цьому значно підвищити якість продукції, що випускається або надання послуг. Головним фактором в цьому процесі є мотивація, так як усі зміни роблять люди. І виникає головне запитання – як змінити культуру компанії і залучити співробітників в цей процес? Хороші речі не стаються випадково. На все потрібен час. І компанії, які мають далекоглядні цілі, отримають значні вигоди від впровадження Кайдзен. Кайдзен – це в першу чергу культура, а не інструмент. І зараз застосування Кайдзен вже далеко вийшло за рамки окремих підприємств. У нас вже є досвід впровадження Кайдзен на рівні мерії міста, де використовувалась така ж модель впровадження Кайдзен, як і на виробничих підприємствах. Основою будь-якої трансформації є створення культури. І так як зміни і культура є поняттями абстрактними, у нас є спеціальні моделі, робити ці перетворення». 

 

Для багатьох українських компаній Кайдзен вже не є якимось новомодним словом, незрозумілим для розуміння звичайних співробітників. Було б цікаво послухати про досягнення кожної компанії, адже практично всі «кайдзенівці» зібрались в цей день разом. Але, так як часу було обмаль, лише три представники українських компаній мали можливість сказати декілька слів зі сцени про свої досягнення впровадження Кайдзен. Це були: Lean-менеджер СП ТОВ «Модерн-Експо» Богдан Мазуркевич, президент меблевої компанії «Еліо» Юрій Коростильов і Голова правління ПрАТ «Елопак-Фастів» Костянтин Гаврилюк. 

 

 

Спеціальним гостем церемонії відкриття стала людина, що присвятила не один десяток років свого життя роботі з інструментами Кайдзен. Можна сказати, що про Кайдзен він знає все, так як має багатий досвід впровадження цієї методики в багатьох компаніях різних країн світу. І цим гостем був Майкл Томас Вейдер. Пан Вейдер провів майже 2-х годинний майстер-клас на тему «Чому Україна? Чому Lean Kaizen? Чому саме зараз?». 

 

Чому Україна?
У часи фінансової скрути від лідерів вимагають швидкого повернення вкладів. Вони шукають у своїх компаніях можливості:

  • зниження витрат;
  • підвищення продуктивності;
  • отримання конкурентних переваг

Інструменти Кайдзен можуть допомогти, хоча і не вирішують усіх проблем.

 

Чому Lean Kaizen?
Концепція Lean вимагає концентрації на ліквідації втрат в процесах.
Система Lean ніяк не пов’язана зі скороченням персоналу.
Lean дозволяє нарощувати потужності при одночасному скороченні затрат і скороченні часу циклу.
Lean означає розуміння того, що дійсно важливо для замовника.

 

Чому саме зараз?
Україна стоїть перед можливістю росту та розвитку.
Настав час для України приєднатися до інших розвинутих країн, не йти слідом за ними, а стати лідером.
Українські компанії прагнуть поваги та конкурентоспроможності у всьому світі.
Можна згадати відоме прислів’я – Якщо робити те, що робив завжди, то отримаєш тільки те, що отримував завжди!
Україна повинна змінитися, якщо ви хочете іншого майбутнього!

 

 

Так яким же буде вплив Кайдзен Інституту на розвиток українських компаній та економіки нашої країни в цілому?

 

Кайдзен Інститут був заснований в 1985 році і за більш, ніж 30 років своєї діяльності, методом проб та помилок була вибудована ціла система ефективного впровадження інструментів Кайдзен в компаніях. Більше 400 консультантів Кайдзен Інституту мають досвід роботи більше, ніж у 40 сферах ведення бізнесу і успішно завершили тисячі проектів з впровадження інструментів Кайдзен та постійному удосконаленню. Це означає, що український бізнес отримав доступ до знань, методологічної бази та багатолітнього досвіду, який відтепер можна застосовувати у своїх компаніях. 

 

 

 

 

 

Наші партнери
Наші клієнти