+38 044 204 81 13

Четверта Кайдзен-конференція: «Кайдзен – малими кроками до великого успіху»

«Ми робили те, чого не робили інші. Ми стали лідерами, інші слідують за нами»

 

Під таким девізом 14-16 листопада 2017р. проходила Четверта всеукраїнська Кайдзен-конференція «Кайдзен – малими кроками до великого успіху», в рамках якої зібралися Кайдзенівці з усієї України.

 

У цьому році ми ще більше уваги приділили практичним аспектам впровадження інструментів Кайдзен, обговорювали нові інструменти поліпшень і розбирали питання, які нам ставили на заходах раніше. Також ми продовжили роботу на двох паралельних майданчиках в напрямках Виробництво і Послуги. Далі докладніше...

 

 

Всі, хто брав участь в Кайдзен-конференціях раніше (нагадаємо, що перша конференція відбулася в 2014 році) знають, що ми не тільки говоримо про Кайдзен – ми занурюємося в атмосферу країни-батьківщини Кайдзен. Цей рік не був винятком. І в цей раз ми зробили ставку на те, що всі знають наскільки Японія технологічно розвинена країна. Як ви думаєте, які враження у людини, яка, нічого не підозрюючи, спокійно йде на конференцію, готова слухати, що ж нового сталося в світі Кайдзен за рік? А тут назустріч їй йде робот Маріо і каже: «Доб-ро-го ран-ку! Ві-та-є-мо Вас на Кайдзен-кон-фе-рен-ці-ї!» Після такого привітання заряд енергії і позитивний настрій був гарантований!

 

Ось з таким позитивним настроєм ми і розпочали Четверту Кайдзен-конференцію.

 

 

Традиційно з вітальним словом виступили директор КАЙДЗЕН Клубу Іван Сарвар, посол Японії в Україні Сумі Шигекі, операційний директор «ІНТЕРПАЙП Сталь» Андреа Мікьелан і незмінний партнер Кайдзен-конференції компанія «PANASONIC Ukraine» в особі генерального директора Кодзі ТЕРАЗІМА.

 

Після офіційної частини Іван Сарвар зробив невеличку доповідь на тему впливу Кайдзен на розвиток українських компаній. А потім один з ключових доповідачів конференції – генеральний директор Кайдзен Інституту Фінляндія Кіммо Ярвінен, познайомив учасників з темою «Daily Kaizen». Він розповів про вплив щоденного Кайдзен на розвиток компаній і як прищеплювати співробітникам ідею постійного поліпшення так, щоб це стало частиною їхнього життя.

 

Далі ми продовжили роботу на паралельних майданчиках. У першому залі 14 листопада ми слухали виступи від Андрія Тищенко – Голови правління ПАТ «Теремно ХЛІБ», з темою «Як правильно навчити персонал під систему Кайдзен?»; Ігоря Васильєва – старшого партнера Kaizen Institute Rus, з дуже актуальною темою, про яку часто запитують – «Економічний ефект від впровадження Кайдзен – чим вимірювати і як рахувати?», а також Сергія Лаврикова – операційного директора 3-х фабрик «JTI Єгипет» (хто пам'ятає першу конференцію, пан Лавриков був першим спікером на ній тоді ще на посаді Генерального директора фабрики «JTI Україна»). Сергій має багатий досвід роботи в різних країнах світу і тому його доповідь на тему «Менталітет, як перешкода на шляху змін – міф чи реальність?» дала відповідь усім, хто ставить перед собою таке запитання.

 

 

У цей же час в іншому залі були доповіді від керівника з питань оптимізації процесів у «Райффайзен Банк Аваль» Тетяни Рябоконь на тему «Lean як невід'ємна складова ефективного бізнесу»; начальника управління консолідації Інвестиційно-фінансової групи «ТАС» Віталія Намарчука, який усього місяць тому отримав сертифікат Кайдзен-Практика і розкрив тему «Інструменти вирішення проблем у фінансових процесах»; і завершив частину з доповіддями керуючий партнер компанії «Меблі Стиль» Володимир Турчин із темою «Кайдзен, який допоміг збільшити експорт», адже саме завдяки оптимізації процесів його компанія вийшла на міжнародний ринок.

 

Після обідньої перерви зазвичай хочеться розслабитися і інформація засвоюється гірше, тому другу половину дня ми присвятили практиці, щоб учасники включилися в роботу і вже самі щось подумали-запропонували-зробили. У перший день у нас було два практичних кейси від консультантів Кайдзен Інституту Україна. Під час кейсу «Lean-облік, як невід'ємна частина Lean-виробництва» учасники разом з Антоніною Соколовою познайомилися з основними операційними показниками Lean-обліку і потренувалися у розрахунку ресурсів потоку (потужностей) за їх видами. На другому майданчику Роман Романцов проводив кейс на актуальну абсолютно для всіх компаній тему «Розробка плану розгортання 5S в офісі». Під час кейсу учасники познайомилися з методикою організації робочих місць за системою 5S, навчилися планувати впровадження 5S в офісах, а також потренувалися до підготовки та впровадження 5S в офісах і в сервісних службах компаній.

 

 

Після кейсів, під час дискусій учасники разом з модераторами обговорювали інші важливі питання. Дискусія на тему «Кайдзен-лідер: хто він – людина змін?» з Сергієм Лавриковим дала можливість визначити практичні вимоги до лідерів Кайдзен, їх ролі, методам підготовки та розвитку, а далі, попередньо розділившись на групи, учасники склали свій варіант, яким повинен бути Кайдзен-лідер на підставі «за» і «проти» з особистого досвіду. Паралельно в іншому залі проходила дискусія з Богданом Мазуркевичем – керівник Lean відділу Департаменту операційного вдосконалення СП ТОВ «Модерн-Експо», тема дискусії «Як підвищити рівень взаємодії між відділами в компанії?» Погодьтеся, що чим більше компанія, тим більше відділів і департаментів в ній, і тим складніше проходить комунікація всередині. І ось аудиторія обговорила важливість залучення в процес постійного вдосконалення «білих комірців» і по групах був складений план вдосконалення офісних процесів.

 

Другий день ми пішли по тій же схемі – спочатку слухаємо, а потім думаємо і робимо. На майданчику «Виробництво» Костянтин Глазков – директор департаменту виробництва ТОВ «ТІС» давав відповіді на найголовніше питання «Де брати гроші на Кайдзен?», адже його ставить перед собою кожен керівник, починаючи впровадження. Далі Сергій Гвоздьов – експерт ТОС, викладач операційного та проектного менеджменту в KSE та LvBS, поділився своєю точкою зору про синергії таких двох методик як ТОС (англ. Theory of Constraints) і Кайдзен, причому не тільки у виробництві, а й у сфері послуг також. Про японську систему управління Хосін канрі (а перш за все, Хосін канрі є інструментом, що зв'язує макро і мікро рівні компанії) учасникам розповіла Антоніна Соколова. Останній виступ у цій секції був про те, що таке Shop Floor Management і навіщо переносити офіс в Гемба. Цю тему учасникам пояснив Кіммо Ярвінен.

 

 

На другому майданчику день почався з виступу Романа Романцова на тему «Управління Кайдзен-проектами», адже погодьтеся, що впровадження філософії Кайдзен ніяк не можна пускати на самотік, а потрібно грамотно управляти цим процесом. Потім Євген Єремєєв – менеджер виробничої дільниці фабрики «JTI Україна», дав відповідь на вічне питання – що потрібно в першу чергу стандарти ISO чи Кайдзен? А відповідь дуже проста – одне іншому не заважає. Як говорив керівник однієї з компаній, яка впроваджує філософію постійного вдосконалення, що Кайдзен дозволяє їм не готуватися спеціально до аудитів (а у нас це в основному тільки так і відбувається), а на подив аудиторів проходити перевірки з першого разу. Далі була доповідь на абсолютно нову тему – «Органічна архітектура і Кайдзен» від бізнес-консультанта Тетяни Ізмайлової і директора студії «Органічна архітектура» Гліба Усаковського. Ними була розкрита ідея створення нового процесу покупки без втрат для самого покупця, тобто вдосконалення, яке стосується особисто кожного. І остання доповідь на цьому майданчику була від Ігоря Васильєва. «Кайдзен, ІТ та індустрія 4.0» – про вплив Кайдзен на ІТ-сферу.

 

 

Як ми і обіцяли, в цьому році ми розширили горизонти і розглянули можливості застосування Кайдзен з іншими методиками. Однією з таких методик є ТРИЗ (теорія рішення винахідницьких задач), метою якої є ефективне рішення проблем. Під час практичного кейса, який проводив майстер ТРИЗ, керівник лабораторії «ТРИЗ-педагогіка України» – Марк Мєєрович, ми розглянули, як для максимально-ефективного вирішення складних технічних проблем можуть бути застосовані технології ТРИЗ і ФВА (функціонально-вартісного аналізу). Також Марк Йосипович продемонстрував на практичних прикладах можливості ТРИЗ як методу аналізу проблем і пошуку їх рішень. В іншому залі на практиці розбирали тему «Програмне забезпечення та Кайдзен. У яких продуктах мають потребу компанії?», модератором виступив LEAD-координатор компанії «Лантманнен Акса» Вячеслав Мельник. Під час проведення кейса в учасників була можливість спільно визначити потреби в ІТ рішеннях при застосуванні інструментів Кайдзен і «розробити» ідеальний ІТ продукт з управління інструментами Кайдзен.

 

Завершальні дискусії були про наступне. Олексій Сологуб, директор департаменту виробництва ТОВ «Маревен Фуд Україна» ТМ Роллтон, з учасниками обговорив тему «Хто займається впровадженням Кайдзен в компанії і чи потрібна для цього окрема людина?» Під час дискусії ми співставили всі «за» і «проти» найму окремого спеціаліста або поєднання посадових обов’язків і розробили власний гід по впровадженню Кайдзен. В результаті прийшли до висновку, що єдиної правильної відповіді на це питання не існує, тому що потрібно оцінювати конкретну ситуацію і, виходячи з цього, приймати найбільш ефективне рішення. А на паралельному майданчику разом з фахівцем з безперервного вдосконалення і координації проектів «ІНТЕРПАЙП Сталь» Володимиром Медвєдєвим, обговорювалося питання «Опір персоналу змінам: як із супротивника зробити союзника?». Чому виникає цей опір і що з ним робити – протистояти йому, прийняти його чи знайти можливість його подолати і згуртувати колектив для подальших поліпшень? Зі способами подолання опору, що мають практичне застосування в будь-яких організаційних процесах, ми  розібралися під кінець другого дня конференції.

 

 

Під час підготовки конференції ми обговорювали питання: «А яка вона людина, яка живе ідеологією Кайдзен?» І ми подумали, що кожен із спікерів конференції має щось таке особливе, що він робить, а інші - ні, і це допомагає йому бути лідером. Ми дізналися у всіх виступаючих про їх особливості і склали образ ідеального Кайдзенівця.

 

Отже, хто він KAIZEN MAN? Він багато часу проводить у відрядженнях і просто подорожах; намагається більше спілкуватися з людьми з інших, далеких від своєї власної зони компетенцій; його надихають історії лідерів світового бізнесу; він бере на себе відповідальність; вчиться на своїх і чужих помилках і перемогах; має крос-культурне взаєморозуміння; постійно вчиться; не відмовляє в наставництві; не проходить повз проблем, а намагається їх вирішити; фокусується не на проблемах, а на можливостях, які можна побачити в будь-якій проблемі; робить на 1% більше, ніж інші. Його хобі: віндсерфінг, гірські лижі, яхтинг, фотографія, танго, настільний теніс, зйомка та монтаж відео, садівництво; грає в фінський бейсбол (а ця гра змушує не тільки розвиватися фізично, а також прояснює розум). KAIZEN MAN не дивиться телевізор; веде здоровий спосіб життя; любить навколишній світ; захоплюється новими технологіями; займається моржуванням; може проїхати велосотку зі своєю командою абсолютно без підготовки; живе в постійній інтелектуальній напрузі, щоб не розчарувати своїх близьких, які вірять в його здібності. А ще у нього є Harley ☺  

 

 

Також протягом 2-х днів учасники Кайдзен-конференції змогли більше дізнатися про японську культуру: виставка ікебани, японських ляльок, японської порцеляни, а також майстер-клас з каліграфії, який проходив два дні і проводив його японський майстер Хітоші Накамура. Культурна частина конференції була організована за підтримки Українсько-Японського Центру НТУУ КПІ.

 

Найактивніші учасники Кайдзен-конференції отримали в подарунок сертифікати на участь в Кайдзен-турах, щоб подивитися на власні очі на Кайдзен в дії, причому в українських компаніях. 

 

У третій день конференції ми пішли вже по-іншому формату, і в цьому році до Кайдзен-туру ми додали повноцінний Кайдзен-тренінг. На жаль, цією пропозицією змогли скористатися лише 47 учасників конференції. Кайдзен-тур проходив в компанію «Елопак-Фастів», яка впроваджує філософію постійного вдосконалення з 2013 року. Тури в цю компанію ми почали проводити з 2015 року. За цей час відбулося 12 турів і 199 представників українського бізнесу змогли побачити успіхи «Елопак-Фастів» на Кайдзен-шляху.

 

В цей же час в Києві Антоніна Соколова проводила Кайдзен-тренінг на тему «Ощадливе управління в потоці створення цінності». Суть Ощадливого управління – це фокус на процесі і застосування циклу PDCA (Plan-Do-Check-Act). Ми з'ясували, що основою системи Ощадливого управління є стандарт роботи керівника, який допомагає йому сфокусуватися не тільки на результатах роботи, а й на самому процесі роботи, а зміна керівника не впливає на процес і не залежить від його характеру.

 

Як відзначили учасники, у цьому році конференція була цікавіше попередніх за рахунок розгляду нових тем, обговорення дійсно «болючих питань» і більше практичної роботи. А все це було завдяки тому, що компанії розвиваються за рахунок філософії постійного вдосконалення і представники цих компаній діляться власними знаннями, заснованими на особистому досвіді завдяки методу «проб і помилок». Ці компанії не боялися робити те, що не робили інші. І тепер вони стали лідерами в своїх галузях. Тому переймайте досвід кращих, отримуйте знання у першоджерела і будьте завжди на крок попереду своїх конкурентів! 

 

 

Фотографії з Четвертої всеукраїнської Кайдзен-конференції можна подивитися на сайті www.lean.kiev.ua

 

 

Наші партнери
Наші клієнти